De Veluwe - Reisverslag uit Kochi, India van Fliertje Hulsbergen - WaarBenJij.nu De Veluwe - Reisverslag uit Kochi, India van Fliertje Hulsbergen - WaarBenJij.nu

De Veluwe

Door: fliertje

Blijf op de hoogte en volg Fliertje

17 Maart 2012 | India, Kochi

Jaaaaa daar zijn we dan eindelijk! Vet lang gereisd en nu eindelijk gearriveerd op de Veluwe voor vrijwillig stro voeren aan de hertjes! Wat een taak, maar we hebben hier een rust.. We hebben zelfs al een vogel gespot!

Oke.. even zonder dolle! INDIAAAAA, serieus geniaal! Wat een land! Op dit moment zijn we in Kochi. Fijne vlucht gehad. We zaten ons eigenlijk helemaal te verheugen op het mannetje met de naam ' Fliertje' op zijn bordje. We zouden logeren bij Thomas Inn en hij zou ons ophalen van de Airport. Wat een ervaring dat eerste uur al. Hij stond daar tussen 100 Indiaers, die iedereen stonden te bekijken en daar tussen stond dan een heel klein mannetje met een bordje ' Fliertje'. Hij heet Sanly.. of Stanly, daar waren Elise en ik nog niet overuit. Hele aardige man en hij bracht ons naar de auto. Lies zei nog voor de grap, riemen om want dit gaat hard. Ik mijn riem zoeken, had ie niet. Dus... ik dacht aaawwjooh zal wel mee vallen, scheuren dat het manneke deed! Maar we hebben nu het rijgedrag hier door. Ze toeteren gewoon constant bij een kruising en als iemand aan de kant moet... dus eigenlijk toeteren ze zo'n 100 x per minuut. Afijn! Ik vond het serieus super mooi! Toen we bij het hostel waren werden we opgewacht door een familie. Wat een lieve mensen! Zo geinteresseerd en vrolijk! Alleen begrijpen Lies en ik ze niet echt, wat ook wel voor lachwekkende situaties zorgt. Hij vertelde ons dat we voor de nachten dat we bij hun logeren een chauffeur meekregen en dat hij ons die eerste dag zou rondtouren door Kochi!

Daar gingen, weer in de auto, maar we waren al zo gewend dat het heerlijk genieten was van deze cultuur! Hij liet ons allemaal dingen zien; vissersnette, lunchrooms, tearooms, maar voornamelijk ook een hoop shops. De bedoeling was dat we daar dan ook wat gingen kopen. De eerste shop was opzich ook wel leuk! Indische kleren, sjalen, sieraden enzo, allemaal wel tussen de 100 euro en 150. En aangezien het onze eerste dag was.. heb we steeds beleefd nee gezegd, waarna ze boos werden en we de winkel uitkonden. Toen bracht Sanly/Stanly ons naar nog 6 van die shops en we gingen er steeds sneller uit, want ze hadden allemaal precies hetzelfde aanbod. Een van de verkopers werd toen pissig op onze chauffeur omdat hij een beetje waardeloze toeristen meenam. Dus we beloofden hem nog 1 shop in te gaan en daar 10 minuten te blijven. Ze zijn ondertussen toch nog gestrikt voor 2 houdgesneden diertjes! Ach onze mascottes, om het zo even te zien! Daarna bracht hij ons naar een dancing, waar we ook al enige miscommunicatie hadden. Het zou ergens anders zijn en een dancing of dansshow.. we waren al zo in onze avontuurmood, dat we het allemaal wel wilden zien. Dus daar zaten we om half 6, in een schuurtje, waar de stroom om de 10 minuten uitviel. Het was wel grappig, aangezien de show pas 7 uur begon, hebben we het hele geschmink aardig meegekregen. Er kwam toen een man naast ons zitten die gelijk mijn hand pakte en zei dat ik om mijn 24ste trouw (ben benieuwd Kon,) en als ik dan niet ging trouwen dan was 27 ook wel een geluksgetal. Maar over de hele maand, waren 4,7,15,23,27 en 33(hoe hij op 33 kwam, geeeen ideee), geluks getallen in de maand. Maar 9 was het ook. Opgegeven moment had ik het gevoel dat hij bijna alle getallen wel had genoemd, toen begon de show. Die was echt zoo gaaf om mee te maken. We dachten aan een dansshow, maar het was voornamelijk een soort van gezichtexpressie. Ze rolden met hun ogen alle kanten op en hun gezicht maakten allerlei moves. Heel gaaf in een indisch groot gekleurd kostuum (foto's volgen nog), maar we konden de USB niet vinden. Jaaaaa technisch! Afijn, het was super gaaf, maar wij hadden een aardige jetlag, want we hadden die nacht geen oog dicht gedaan, dus we waren eigenlijk ook een paar x onder die show in slaapgevallen (tenminste ik wel..) Wel, dat was dag 1, want we waren daarna nog geen uur later in slaapgevallen met onze geimpregneerde klamboes, waar we de muggen netjes op hebben zien landen.

Daaaaaag 2!
We zouden vroeg ontbijten en ik lag nog een beetje sukkelig me wekker uit te drukken, toen ik Elise keihard hoorde gillen. Nou moet ik zeggen dat we elkaar ook wel aardig bang hebben gemaakt met boa's in de plee en van die rare muggen en spinnen. maar gelukkig bleek dit een schattig salamandertje te zijn, die de airco in liep.
BTW, jaaa ik weet dat weer zo'n lang Flier verslag wordt, dat leer ik hier denk ik niet echt af.
We ontbeten en toen zaten we voor het eerst in een tuktuk. Zooo gaaf! Wat scheuren die dingen hard over de weg! We gingen vandaag naar de backwaters. Met een tuktuk en wat busjes zijn we aangekomen bij de grote rivieren. Er waren ook een paar Nederlandse backpackers en Duitse, Engelse Spaanse. Heel gezellig sfeertje! Eerst over de grote rivieren, toen kregen we Indiaas eten mmmmm! En toen reden we verder naar de kleinen kanoes! Onderweg stopten we een paar keer om wat te zien (zoals als touwweven). Uiteindelijk weer teruggevaren en zijn we nu een soort van tomaatjes, er is hier nogal veel zon... wel lekker hooor, wat jammer zeg dat we de kou nu moeten missen in Nederland.....
We gaan morgen een olifanten tour doen en naar de waterfalls met de twee duitse meiden Sonja en Paula. het schijnt daar heel mooi te zijn, maar Kochi is ook serieus erg mooi. We waren vandaag verdwaald op de terugweg. We hadden wel een kaartje, maar dat was redelijk onduidelijk, gelukkig kwam er een aardige man naar ons toe die ons de weg helemaal voorreed en uiteindelijk na dat wij aardig wat verkeerde straten in liepen, waren toen het donker geworden werd weer in het hostel. Die man vertelde ook dat dit niet zo'n fijne buurt is om savonds als twee buitenlandse meisjes rond te lopen. Daar hadden we zelf hier eigenlijk ook niet zo'n chill gevoel bij.. maar aangezien ze van het hostel zijn met vroeg plannen (morgen weer 6 uur op), slapen we nog prima op een vroege tijd door onze jetleg.

Foto's komen nog, de rest van de plannen ook, want we hebben nu totaal nog geen clue.

Tot snell! Groetjes en liefs uit India, het is hier fantastisch!!!
xxx

• 17 Maart 2012 - 17:24

Angie Spider:

Gaaf verhaal!! Geniet!!

• 17 Maart 2012 - 19:13

Anne:

Wat leuk om te lezen Flier! Hihi echt op z'n Fliers geschreven. Geniet ze en maak nog maar heel veel gekke dingen mee! xx

• 18 Maart 2012 - 22:21

Wyts:

Inderdaad een typisch Flierverhaal! Ik dacht nog, de Veluwe, huh? Maar hoe dan?
    En btw, salamanders zijn helemaal niet eens zo eng! Schrijf maar snel weer een verhaaltje, en dan met foto's! xxx