Coimbatore - Reisverslag uit Mysore, India van Fliertje Hulsbergen - WaarBenJij.nu Coimbatore - Reisverslag uit Mysore, India van Fliertje Hulsbergen - WaarBenJij.nu

Coimbatore

Door: fliertje

Blijf op de hoogte en volg Fliertje

24 Maart 2012 | India, Mysore

Namastee!

Jajaja, we krijgen het nu aardig door. Lies heeft een Indisch pakje gekocht en vandaag liepen we de hele dag rond met een rode stip op ons voorhoofd. We zitten op dit moment in Mysore! Eigenlijk wilde we naar Ooty, maar omdat er een festival gaande was (wat echt echt echt mega druk zou zijn), besloten we naar Mysore te gaan... nouuhouu hebben ze het festival ook hierheen verplaatst... 'soms' merk je daar ook wel wat van...

Maaar volgens mij was ik gebleven met schrijven bij Kochi.
We zijn de volgende dag samen met de duitse Sonja en Paula naar het olifanten kamp geweest. Sochtends werden ze gewassen en daarna nog even naar het kamp zelf geweest. Wel ontzettend gaaf om dat te zien. Daarna een indische lunch en zijn we doorgegaan naar de watervallen, waar we voor het eerst kleine aapjes hebben kunnen spotten! Nog wat terrasjes gepakt en hoppa ons bed in.
De volgende ochtend kregen we een Indisch ontbijt. Mister Thomas was zo'n aardige man, maar toch waren we niet heel blij toen we het ontbijt zagen, om 7 uur sochtend koeskoes met bonen. Het was wel super lekker! We wilden deze dag door, door naar een hotel wat meer in het centrum van Kochi. Nou moet je opletten, bijzonder verhaal. We kozen een hostel, zo mooi! Alles tot in de details afgewerkt en het leek er schoon. Dus wij lekker even het dorpje in, komen we terug! wat een ontzettende rot nacht! Serieus! We lagen in ons bedje, klamboe erbij en toen kwam die schimmel lucht naarboven, die ze eerst met verfrisser hebben kunnen verdoezelen. We hebben nog onze ventilator geprobeerd, maaaar dat ding was zo beschimmeld en stoffig, dat we daar alleen nog misselijker van werden. Toen werden we overal gebeten (bleken allemaal hele kleine beestjes in het bed te zitten). Ik voelde gewoon mijn gezicht rood worden en alles ging opzetten, dus ik naar de badkamer.. NOUUU... stapte bijna recht in een gigantische kakkerlak! Dus ik gilde Elise wakker... (die net in slaap was gevallen). Toen ik haar uitlegde hoe dat best er uit zag, was ze helemaal klaar wakker en gingen we maar op uitroei tocht. Met sterk muggenspul, een deospuitbus en een waterslang hebben we uiteindelijk dat ene beest in een goot kunnen spoelen. Maar de moederkakkerlak was nog steeds spoorloos. Serieus, niet geslapen en constant door al die kleine vieze vlooien gebeten ofzo. Dus we hoorde dat de eerste bus naar Munnar al rond 7 uur ging, dus we hebben mooi 5 uur onze spullen gepakt en uit dat hotel gerend.

Toen kwamen we in Munnar. Wat een mooie plek is dat! Tussen de bergen en een lekkere koelere temperatuur. We kwamen aan en zijn weer door de tuk tuk drivers allemaal hostels langs gegaan. Zij krijgen geld ofzo als ze ons ergens binnen loodsen, dus het maakt niet echt uit of dat dan een goed hotel of een slecht hotel is. Afijn toen kwamen we de Canadese Jeremy tegen, die samen met zijn vrouw Bobby ergens in de bergen logeerden. We gingen met hem mee en het was me toch een mooi hostel! Midden in de bergen, terrasjes en alles, mooie kamers, hele aardige mensen en nog meer toeristen. Dus lekker lunchen met zn allen en uiteten! Savonds zaten we heerlijk op ons eigen terras met iedereen bij elkaar. Dat was zo'n heerlijke plek!

We zijn daar een aantal nachten gebleven en zijn de bergen ingegaan. Hebben heel primitief onze was gedaan (in een soort sopje en dan moest je alles schrobben over een steen). Ook hadden ze daar de indische douche, dat betekend gewoon een aantal emmers over je hoofd heen gooien.
Savonds zijn we een nightsafari gaan doen met de duitse Lena en Jonathan en de Israelische Leoa. Dat was ook een bijzonder verhaal. Aangezien er vorige week wat mis ging op een safari en het droogteseizoen begon, mochten er geen safaris meer georganiseerd worden. Wij hadden een coole hostelmanager die dat wel even kon gaan regelen. We moesten alleen bij elke controle post zeggen dat we gingen doorreizen naar het volgende dorp en als we weer terug gingen dat we ons paspoort waren vergeten, die smoes gebruiken ze elke nacht voor toeristen, dat het meest geniale. Het lukt ze nog steeds. Wij schijnen met die zaklamp en als er dan een auto aankwam moest hij heel snel weer uit. Dat maakte de night safari ook nog wel weer een stuk spannender. Bij elke post werden we gecontroleerd en moesten we de grote zaklampen goed verstoppen en net doen of we wat slaperig waren. We hebben die nacht wat wilde olifanten en herten gezien en nog wat andere dieren. Opgegeven moment stapten we uit om een wild zwijn van dichtbij te bekijken, Elise hoorde namelijk nogal een hard gegrom en zag iets voorbij vliegen naast de autoweg. We liepen wat van de auto vandaan en ik ben daar nog even een tijdje om heen wezen zoeken naar mijn zaklamp. Toen we onze chauffeur hoorde schreeuwen: ' GO BACK GO BACK' ! Iedereen weer terug rennen naar de auto.. bleek het een tijger te zijn geweest die vlak naast onze auto zou lopen!

Gisteren zijn we vertrokken uit Munnar richting Mysore, was maar zo'n 13 uur met een ondergekotste bus. Het grappige was wel als je onderweg naar de wc moest, dat lekker met zn alle kon gaan doen, aangezien ze gewoon een hok hebben gemaakt met gaten in de grond en pies je gezellig allemaal naast elkaar. Savonds kwamen we laat aan, gelukkig met Jeremy en Bobby (zij moesten ook die kant op). Alle mooie hostel waren vol vanwege het festival dus we zitten nu ergens heel goedkoop, maar niet zo slecht als in Kochi gelukkig! En we hebben voor het eerst pizza kunnen eten.. we waren de rijst een beetje zat.. dus dat was echt heeeeerlijk!

Vandaag hebben we de boel gewoon een beetje verkend en naar een groot mooi paleis geweest. Heel indrukwekkend!

We hebben ook eindelijk een soort van plan voor de komende dagen; Morgen gaan we naar Wyanad, naar tempels, natuur, grotten en wildlife parken! Dan weer terug naar Mysore (waar we nu een super de luxe hotel hebben geboekt met zwembad en jacuzzi, enig!) en dan door naar Hampi!

De tijd gaat hier zoo snel joh! We zijn al een dikke week hier!

Tot het volgende update moment!
xx!

• 24 Maart 2012 - 11:49

Fliertje Hulsbergen:

Geen idee waarom het verslap coimbatore heet.. daar zijn we gisteren 5 minuten geweest om over te stappen...hahaha

• 24 Maart 2012 - 14:49

Wyts:

Wah, lekker zulke kakkerlakjes die ook een nachtje in dat hostel geboekt hebben! Gelukkig hebben jullie dan straks een luxe hotel :D
    Verder klinkt het supertof Flier! Vooral die nachtsafari :D Volgende keer moet je die tijger gewoon netjes vragen of ie even aan de kant wil...

• 24 Maart 2012 - 14:58

Madou:

Hahaha, wat klinkt het allemaal leuk!! Vooral die nachtelijke safari. Toeristen zijn wel heeeel dom dat ze allemaal hun paspoort vergeten!:P
    Leuk je verhalen te lezen kipje:)

• 27 Maart 2012 - 08:23

Anne:

Haha gek kind, superleuke en maffe dingen maak je weer mee, ben hier maar jaloers op je! Geniet ervan xx

• 27 Maart 2012 - 15:18

Wilma:

Prachting verhaal! Kijk uit naar de volgende. Groetjes voor jullie allebei en..........doe voorzichtig! W.

• 30 Maart 2012 - 09:34

Thirza:

Tijgersss, hoe leuk ;) wel oppassen hoor dames haha! Don't let the bedbugs bite you! Groetjess!