Let's Goa! - Reisverslag uit Arambol, India van Fliertje Hulsbergen - WaarBenJij.nu Let's Goa! - Reisverslag uit Arambol, India van Fliertje Hulsbergen - WaarBenJij.nu

Let's Goa!

Door: fliertje

Blijf op de hoogte en volg Fliertje

08 April 2012 | India, Arambol

Halllooo!

Daar komen de avontuurtjes weer van Lies en mij. Nou.. hadden wij het eigenlijk wel een beetje anders voor ons gezien. Heerlijke stranden, cocktails en niks doen. Maar op een of andere manier roepen wij toch op ons zelf af dat er wel weer dingen gebeuren. Dus laat ik het verhaaltje maar eens starten.

We gingen weg uit mysore richting Hampi in een semisleeperbus, wat inhoud dat je een soort van stoeltjes hebt die achteruit kunnen. We zeiden die dag nog tegen elkaar ' goh wat doen wij het goed zo zonder de buikgriep'.Afijn het was een 10 uur durende busreis en hoppa ik kreeg het eerste uur de griep. Elise's gezicht was die reis erg komisch, want voor haar lag een keihard ronkende snurkende man, achter haar zat een man te trommelen op haar stoel en naast haar lag ik met de buikgriep. Maaar goed, op gegeven moment waren we aangekomen in Hampi, moooi daar joh! We hoorden dat de mooiste plekjes aan de andere kant van de rivier waren, dus wij met een hoop andere backpackers in een klein houten bootje, geniaal en sfeervol. We vonden toen een klein schattig hutje met een hangmat op je balkonnetje! Dus die wilde we uiteraard!
Hampi is om het even kort samen te vatten 'een rotsachtig, tempelig, natuurvolle, apestoned hippie oord. kortom, er valt dus van alles te beleven. Het was er super heet en we zijn in een dag alle 100 tempels afgesjeest met onze super coole rixiadriver. Serieus, hij was de tofste ever! We kwamen terug uit een tempel en hij riep ' gaan jullie maar rijden, ik ben moe'. Okido, dus toen hebben we rixia rijlessen gevolgd en die waren enig! Lekker touren in een tuktuk!
We zijn er 2 nachtjes gebleven en wilde door naar Gokarna met weer een nachtbus. Onderweg ontmoeten we het beruchte spaanse trio All, Carlos en Rocky. Zij gingen ook naar Gokarna en samen vonden we de nachtbus in een niet logisch straatje. De bus reis...tja.. we hebben deze keer gekozen voor een echte slaapbus, dus met bedjes erin. Deze reis was uiterst bijzonder, je had er in 4 uur kunnen zijn, maar wij deden er 10 uur over. We waren nog maar een kwartier onderweg en we verloren een wieldop, later ging iemand over zijn nek, toen kregen we een stop van 2 uur om avond te eten, halfuur later schreeuwde ze naast de bus of er nog meer mensen mee wilden en niet veel later moest de halve bus plassen. Allemaal in de prikkelbosjes, naast de weg en met de Indiers die dan er naast staan te kijken met hun zaklamp, zodat ze je 'niet vergeten' mee te nemen in de bus. Maar gelukkig werd ik het laatste uur nog maar 1 keer wakker gemaakt, omdat de conducteur riep:' Doe je gordijn dicht er komen Indiers'. Oke, toen kregen we te horen dat als je naar Gokarna wil, halverwege moet uitstappen en in een klein busje werd verder vervoerd. Dus wij braaf uitstappen en daar stond het busje. Al de bagage werd op het dak gegooid en hoppa daar gingen we. Opgegeven moment stopte de chauffeur en zei: 'Willen jullie verder? Dan moeten jullie meer betalen.' Dus iedereen maar uitstappen in de middle of nowhere, totaal geen idee! Stonden we daar om 4 uur snachts, geen reet open. Dus het was eerst wachten op het busstation en wachten tot alles een beetje ging lopen. Afijn, om het even kort te vertellen, we zijn flink opgelicht door wat rixiadrivers en alles plekken waren smerig en het strand was nog viezer. Dus toen kwamen we het beruchte spaanse trio weer tegen en die wilde door naar Goa. Jaaaaa dat wilde wij ook! Dus daar gingen we in de trein. Er kwamen maar bedelende mensen langs en toen kwam er een travistiet langs: Dan klapt ze in haar handen voor geld. Afijn, dat maakt niet uit en daar keken we niet van op, maar we hadden geen kleingeld meer, dus toen riep All: ' Doe net of je slaapt'. Dus binnen twee seconden was onze drukke 6 zit veranderd naar een snurkende stille boel. Dus wij schoten zo hard in de lach en toen riep All serieus ' stil' . Hij legde uit dat als de travistieten hier het gevoel krijgen dat ze worden uitgelachen, ze hun mensen bij elkaar roepen en dan slaan ze je in elkaar. Maar wij moesten helemaal niet lachen om hem, maar meer om ons slaapgedoe. Dus ach! We werden heel snel weer serieus. Oke .. toen kwamen we aan in Palolem! heeeeeerlijk! Lekker strand, cocktails, lekker eten! Dat was leven: Lekker op het terras, midden op het strand, met cocktails en voor je in de zee zie je dolfijnen zwemmen en springen! Zo mooi! We hebben ze zelfs nog van dichtbij kunnen zien in de boot! Maar onze reiskriebels bleven aanhouden, dus we wilden door! We zijn nog even in Panaji geweest en Old Goa bezocht, en we wilde toen door naar Anjuna. Daar waren we aangekomen, het leek op Gokarna, dus we wilde graag weer door! We hadden van het spaanse trio een adres gekregen in Mojim, waar hun verbleven, daar scheen het erg mooi te zijn. Dus hoppa, weer doorgereist naar Mojim beach. Het was ook een mooie plek, maar het is momenteel off season, dus.. praktisch is alles dicht. Ondanks dat je dan denkt dat je niks kan meemaken, moet je opletten. Want wij dachten ook ' goh wat een rust hier en waar zijn alle levendige plekjes, want hier is niet zoveel te doen toch?' ... nou...? All wilde ons naar een plek brengen waar je skooters kon huren. Hij wilde het op zijn Indias aanpakken, hoppa met zn 3en op de motor. Dat leek ons niet zo'n goed plan. Dus uiteindelijk ben ik bij hem achterop de motor gegaan. Nou was hij wel het type van 'ik wil laten zien wat ik op die motor kan', wat ik gelukkig snel uit zijn hoofd heb kunnen praten. Ik vroeg hoelang je er over deed en hij zei 'oo maar 20 minuten, maar ik kan het in 5' en hoppa hij scheurde ineens keihard over de hobbelige kleine weggetjes. Dus toen riep ik maar even van ' ik geloof je wel hoor, maar doe maar normaal' en toen werd het een chille reis met mooie natuur. Eenmaal aangekomen in het dorpje kreeg ik een skooter toegewezen. Ik heb nog nooit skooter gereden en heb mijn rijbewijs al minstens 2 jaar niet gebruikt, dus wist ik veel hoe dat ding werkte. Afijn, na flink wat gestuntel was ik aardig op weg, aan de verkeerde kant van de weg (want ze rijden hier omgekeerd). Ik was blij dat ik mezelf staande kon houden en reed misschien wat langzaam achter All aan, terug naar Lies. Ik had de smaak net te pakken toen All over de brug heen racede en ik het probeerde bij te houden, maar een motor tegenover een skooter werkt toch niet hetzelfde, dus ik gaf het maar op en zag hem toch nog wel in de verte... tot.. ik aan het begin van de brug werd gestopt door de uber corrupte politie: ' Jaaa.. mogen wij je rijbewijs even zien'. Dus ik eerst maar informeren waarom ze me uberhaupt aanhielde. Ik had geen nummerbord op de voorkant van mijn skooter... serieus... wist ik veel! Dus ik braaf met die gasten mee naar hun busje. ' Ja dame laat jij je rijbewijs maar even zien'. Laat ik die nou net in Leeuwarden bij mijn zusje hebben liggen (Lot vermaak je je in de clubs?:P Je bent mij 500 rupies verschuldigd.. hahaha nee hoor kippie). Afijn, ik dacht laat ik even zelfverzekerd mijn paspoort geven, misschien nemen ze daar ook genoegen mee.. Ehm nee, dat deden ze niet. Dus daar stond ik. Ondertussen werd mijn skooter gejat door een van de agenten die ermee wegreed over de brug om andere mensen aan te houden. Wat ik sowieso al wat vreemd vond, aangezien er geen nummerbord op de voorkant geplakt was. Toen kwam All terug en ik dacht 'ha fijn, die kan mij vast wel een beetje helpen'. Nou niet dus. Hij werd ook aangehouden, omdat hij geen rijbewijs bij zich had, maar die lag gewoon in zijn Appartement. En hij maar schreeuwen en tieren naar die agenten: 'Ik ben een zoon van een agent, dus ik ben een zoon van een van jullie, geef mij mijn motor terug, ik doe niks verkeerd, blablabla.' Nou hij sjeesde opgegeven moment gewoon weg en daar stond ik weer met die 5 gasten alleen. Ik dacht ' nou mooi is dat'. Er was nogal een vieze agent bij, die iets te dichtbij kwam staan. Toen dacht ik ' Ik moet hier weg, maakt me geen reet uit hoe'. Ik had me voorgenomen maar mijn eigen taktiek te houden en dat was vriendelijk blijven. Een andere agent kwam met zijn boete boekje: Of ik even 5000 roepie nu wilde ophoesten. Dat had ik niet bij me en anders moest ik mee naar het bureau. Dat moet ik helemaal niet hebben dacht ik, dan vind ik niemand meer terug, want we zijn zover gereden, dat ik geen flauw idee had welke weggetjes ik moest nemen. Ik bleef maar een beetje kalm en zeggen van:' ik bel wel een vriendin zij komt het geld wel brengen'. Maar daar hadden ze de tijd niet voor dus wilde ze mijn portomonnee zien. Daar zat nog 500 roepie in en dat was dan ook wel genoeg. Dus ik stond daar perplex van oke, ik heb kunnen afdingen van 5000 naar 500. En vroeg nog aan ze: ' en nu?' Ja nu mocht ik gaan, dus ik vragen van hoe dan, ik mag niet op die skooter rijden. Maar ineens mocht dat wel, omdat ik had betaald, maar ik mocht het aan niemand vertellen. Oke, toen drong het langzamerhand tot me door dat dat nogal foute kerels waren en alleen maar daar stonden om geld af te troggelen. Dus daar ging ik verder over de brug met mijn skootertje zonder nummerbord, hoppa volgende avontuur. En nu..? Ik kreeg niemand te pakken, want ik had geen verbinding en ik had geen flauw benul waar ik was. Dus ik reed de halve tank alweer leeg. Eigenlijk had ik het wel prima naar mijn zin. Lekker beetje touren, onderweg wat drinken kopen, tot ik iemand kon bereiken. Opgegeven moment kreeg ik een sms dat ik terug naar die brug moest komen en uiteindelijk kwam ik weer veilig terug. Dan kwamen we aan op het volgende avontuur van die dag. We zijn verder geskooterd met All en Rocky naar Arambol. Heerlijk strand en heerlijk gelunched... tot.. Elise werd gebeten dooor een hond. Dat beest viel iedereen aan, maar Lies was nogal erg te grazen genomen. Van de GGD hadden we gehoord dat je dan direct door moest naar een arts. Dus daar kwamen we dan in een dokterswachtruimte, dat niet erg Europees aanvoelde. Laten we zeggen, we vertelde de dokter wat er was gebeurd aan een tafel met alleen maar rotzooi en hij doet niet heel erg aan hygi"ene. Dus Lies kreeg een recept mee dan ze 5 injecties over een maand moest hebben en die moest ze zelf injecteren.. of ik.. of All? Nou hadden we daar niet zoveel trek in.. dus voor 100 roepie wilden de dokter het zelf ook wel even doen. Die arme Lies, we hebben nog veel informatie gekregen van ons Hostel en die raadde ons aan om morgen met haar pootje naar het ziekenhuis te gaan, dus dat gaan we sowieso doen. Alles tegen Rabbisch. We zaten gelukkig wel bij een betrouwbare dokter, maar volgens sommige kan je ook 1 prik krijgen tegen rabbisch, die misschien wel beter is. Dat gaan we morgen even informeren.
Ondertussen was het toen al avond en 2 uur verder, maar er was in Anjuna een nachtmarkt, waar we toen nog naar toe zouden gaan. We reden weer terug Lies bij All en ik bij Rocky, aangezien Rocky niet achterop wilde. Afijn Rocky en ik waren uiteraard weer verdwaald in het donker en vroegen de weg aan een slappelachwekkende man: Hij heeft wel 100 keer geroepen Go straight than left. en wij een kwartier braaf staan luisteren naar 100 x hetzelfde advies, ik kreeg zo de slappe lach dat ik tegen Rocky riep, nu moeten we er echt vandoor. Uiteindelijk hebben we bij hun appartement nog even wat gedronken en zij waren nog vanplan om 1 uur snachts naar de nachtmarkt te gaan.. op de motor. Jaaaa daaag dachten wij! Met alcohol op door die kleine weggetjes. NO WAY! Dus we zijn toen lekker gaan slapen en zijn vanmorgen doorgereisd naar Arambol en dat is echt een hele chille plek! Daar is genoeg leven en genoeg te doen en we hebben een ontzettend mooi appartement! Heerlijk uitzicht op de zee en rotsen en strand, heerlijk! Maar wij zitten nu heerlijk chill met zijn tweetjes in het mooie Arambol, bij te komen, van de gestoorde dag van gisteren. Het gaat goed met ons en we blijven nu lekker hier hangen en vrijdag vliegen we naar Delhi! En dan zaterdag komt mn manneke aan!

Deze verhaaltjes klonken misschien wat eng voor ouders en vriendjes, maaaar wees maar niet bang, jullie weten wie het schrijft en ik pas goed op Liesje hoor! Ook hoorde ik van Kon dat hij al een knuppeltje meeneemt, dus we zijn 3 dagen goed onder de pannen!

Okidooooo tot de volgende keer! Hoe is het daaar in NL??? xxxxxxx

  • 08 April 2012 - 15:33

    Jopie:

    Hoi meiden,

    Oh, ik ben ineens mijn tekst kwijt wat ik net getypt heb.Ik wens jullie nog een hele mooie tijd en Elise geniet nog extra van jouw laatste weekje. Het is vast omgevlogen voor je. Flier ik heb weer genoten van jouw verslag. Wat beschrijf het toch allemaal beeldend. Ik zie het levendig voor me.Ja nog even en dan komt Konrad! Leuk hoor.Genieten maar!!!!!Dikke kusxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 April 2012 - 20:32

    Anne:

    Jeetje gek kind wat een verhalen allemaal, ik zie jou daar al als schattig meisje tussen de crimineeltjes, hihi. Je bent alweer een maand weg bijna, gaat snel joh. Veel plezier met Konrad binnenkort! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Arambol

India

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Even snel en kort vertellen hoe het nu gaat!

08 April 2012

Let's Goa!

30 Maart 2012

O en ik krijg sproeten

24 Maart 2012

Coimbatore

17 Maart 2012

De Veluwe
Fliertje

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 10849

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 15 April 2014

Vietnam

01 December 2013 - 01 Maart 2014

Amerika

15 Maart 2012 - 15 Mei 2012

India

03 December 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: